Pages

Tuesday, September 30, 2008

RAmAdHan Hiba, SyaWaL Tiba..

Salam Aidilfitri : 1 Syawal 1429H / 1 Oktober 2008M

Alhamdulillah..segala puji-pujian kepada-Nya.

Menjelang esok, 1 oktober 2008 seluruh umat Islam di Malaysia mahupun sesaudara Islam di pelusuk dunia akan menyambut kedatangan 1 syawal 1429H merayakan aidilfitri yang mulia setelah sebulan ramadhan menghambakan merendah diri kepada Yang Maha Esa melaksanakan tuntutan wajib berpuasa dan amalan sunat di bulan penuh kerahmatan dan keberkatan. Hiba meninggalkan ramadhan, meskipun syawal berkunjung tiba kerana sebagai manusia kita tidak mengetahui qada dan qadar ketentuan Yang Maha Esa sama ada masih berkesempatan atau tidak menemui kembali bulan ramadhan akan datang. InsyaAllah hanya doa dipanjatkan agar kita akan bertemu kembali dengan bulan ramadhan.

Buat seluruh famili tersayang meskipun ini buat kali ke-2 aidilfitri di sambut tanpa arwah tok ayah bersama-sama, my sayang, rakan-rakan sahabat handai dan juga saudara-saudara Islam seluruh Malaysia tahniah atas kesabaran menunaikan ibadat di bulan ramadhan dan selamat menyambut hari kemenangan, hari raya aidilfitri 1429H. Dengan rendah diri, ampun dan kemaafan di pinta buat semua, halalkan segala jua apa makan minum salah silap sedari atau tidak, kerana diri ini insan kerdil yang tidak sempurna dan tidak terlepas dari melakukan kesalahan.

Salam syawal aidilfitri 1429H, maaf zahir dan batin minal aidzin wal faidzin. Semoga berbahagia ceria kita semua di samping insan tersayang dan segunung harapan diberkati dilindungi dengan sepenuh rahmat daripada Allah SWT. InsyaAllah mudah-mudahan.

No comments: